مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان: نباید شهرها از نظر کالبدی بسیار بزرگ شوند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 393
نویسنده : حامد عابدی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود که این خود مهمترین دلیل ارزش بیش از حد مسکن در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمود محمودزاده صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان در سال 85 در حدود یک میلیون و 180 هزار واحد مسکونی وجود داشت، اظهار کرد: از سال 1388 که عملیات اجرایی طرح مسکن مهر به طور رسمی آغاز شد، در حدود 20 درصد این رقم به صورت مسکن مهر به تعداد واحدهای مسکونی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر، واحدهای مسکونی حمایتی ساخته شده در استان در حدود 14 هزار و 300 واحد بوده است، افزود: با افتتاح مسکن‌های مهر در اردیبهشت ماه سال جاری، این تعداد به 143هزار واحد مسکونی رسیده است و درحدود 70هزار واحد نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر که به صورت مستقیم توسط دولت اجرا می‌شود، تا شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد، اما پروژه‌هایی که توسط تعاونی‌ها در حال اجرا است، باید با تلاش بیشتری دنبال شود.

وی هدف اجرای طرح مسکن مهر را اقشار کم درآمد و آسیب پذیر دانست و یادآور شد: طرح اجاره 99 ساله به این دلیل است که قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن حذف شود.

محمودزاده همچنین به پرداخت وام مسکن به کسانی که زمین شخصی و پروانه ساختمانی دارند، تحت عنوان مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تعداد 23 هزار واحد مسکونی در شهر اصفهان به صورت وام مسکن مهر ساخته شده که این طرح موجب از بین رفتن بافت فرسوده شده است که در کوتاه و بلند مدت برای شهر و استان اصفهان حایز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کسانی که تا تاریخ 15 بهمن ماه سال 91 اقدام به ثبت نام اخد وام مسکن کرده‌اند به نوبت در حال دریافت آن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه نباید شهرها از نظر کالبدی بسیار بزرگ شوند و لازم است جمعیت در شهرها به صورت یکنواخت توزیع شده باشد، تصریح کرد: با سرمایه گذاری در شهرهای جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی تلاش شده است این یکنواختی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه صاحبان مسکن مهر، سند اعیانی دریافت می‌کنند که قابل واگذاری و فروش به غیر است، اضافه کرد: در شهرهای با جمعیت بالای 25هزار نفر، 74 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است که سه پنجم این تعداد به صورت خود مالک است.

محمودزاده به ساخت مترو از دو شهر بهارستان و فولادشهر به مقصد شهر اصفهان با هدف دسترسی آسان مسکن‌های مهر به مرکز شهر اشاره کرد و گفت: مترو بهارستان در مرحله خوبی است و هفت کیلومتر ابتدایی مسکن فولادشهر نیز در حال آزادسازی می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل گرانی قیمت و اجاره بهای مسکن با وجود ساخت مسکن مهر در کشور بیان کرد: متاسفانه هنوز در کشور ما مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود که این خود مهمترین دلیل ارزش بیش از حد مسکن در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در اصفهان تنها 140هزار واحد مسکونی بدون سکنه وجود دارد این در حالی است که کل نیاز اصفهان به مسکن به 140هزار واحد نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم در حدود 620 کیلومتر راه، ساخت و یا بهسازی شده است، گفت: در حدود 200 کیلومتر راه روستایی و 13 تقاطع و پل غیر همسطح نیز ساخته شده است.

محمودزاده افزود: تاکنون 42 پروژه راه و شهرسازی انجام شده است که 25 پروژه حتی قبل از افتتاح آن در حال بهره برداری است.

وی به پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه راه در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان 24 تخت خوابه دهاقان، 96 تخت خوابه کلیشاد و سودرجان، 165 تخت خوابه خمینی شهر، 24 تخت خوابه چادگان از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با کنارگذر غربی اصفهان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار اشاره کرد و افزود: بیش از 80 کیلومتر از این کنارگذر ساخته شده و 14 کیلومتر باقی مانده است که حداکثر تا تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین به کنارگذر شرق اصفهان نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی با پیمانکار و شریک این پروژه ایجاد شده که مسئله به شورای عالی فنی کشور ارجاع داده شده است تا رای نهایی در خصوص این اختلاف صادر شود.

محمودزاده عنوان کرد: کنارگذر شرق اصفهان بسیار برای استان حایز اهمیت است که به صورت سه فاز نطنز- اردستان، اردستان- نایین و نایین – بهارستان ساخته خواهد شد و فاز دوم این طرح تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به ساخت کمربندی خمینی شهر به صورت شرقی و غربی اشاره کرد و افزود: این کمربندی از زیر پالایشگاه اصفهان آغاز خواهد شد و تا ابتدای بزرگراه نجف آباد ادامه خواهد داشت که فاز اول آن آماده بهره بردای بوده و فاز دوم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در حدود 12هزار کیلومتر راه مطلق در استان اصفهان وجود دارد، گفت: از این آمار 400 کیلومتر آزادراه است و در حدود 3500 کیلومتر نیز باید دو بانده شود تا امنیت در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات در آزادراه کاشان اتفاق می‌افتد، افزود: شاهد هستیم که این آزادراه با وجود شش باند، بیشترین تلفات را دارد که دلیل اصلی آن عوامل انسانی است.

محمودزاده به جاده زیار اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اگرچه استانداردسازی راه‌ها در کاهش تلفات موثر است اما مهمترین دلایل این تلفات به سرعت زیاد راننده به دلیل مناسب بودن جاده و یا خواب آلودگی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌ها، دو بانده کردن جاده زیار است که متاسفانه آزادسازی محور آن با مشکلاتی که بیشتر محلی است روبرو شده که امیدواریم با همکاری مردم محل برطرف شود.




:: برچسب‌ها: مسکن مهر , شهرسازی , پروژه , راه , جاده , زیار , جاده زیار , جاده مرگ , تصادفات ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: